Zamyšlení nad potřebou respektování řádu nejen v aromaterapii

28.08.2020

Trávím hodně času v meditaci a modlitbě, abych udržela ve svém životě řád. Pokud tomu tak není, ocitáme se v chaosu a ztrácíme kritické a reálné myšlení o sobě samých. Přináší mi to do života pokoru ochotu učit se, vědomí, že člověk na sobě musí pořád pracovat, protože stále "není hotový". A tím, jak na sobě pracuuje, získává pevnou půdu pod nohama. Vědomí, že se každý den někam posouváte.

Když uděláte chybu, je potřeba ji přiznat, stejně, jako to dělá můj oblíbený chemik-aromaterapeut Robert Pappas, který začínal v MLM odvětví. A stále je urážený a napadaný lidmi, kteří MLM dělají a používají kompozice, které vytvořil do aromalamp vnitřně anebo pro kožní aplikaci. Roberta Pappase mám ráda, stejně jako Roberta Tisseranda právě pro to, že nestaví aromaterapii na líbivých řečičkách a pseudoduchovnu. Jsou to velmi prakticky zaměření lidé, kteří vám řeknou, jak esenciální oleje působí a mohou vám pomoct bez toho, aniž by si kolem sebe budovali základnu nekritických fanoušků.

To je přesně to, co se mi na nich líbí. Pokud se věnujete svůj čas studiu a učíte se od lidí, kteří se věnují aromaterapii roky, není znak nějaké méněcennosti anebo hlouposti, právě naopak. Je to znak pečlivosti a zodpovědnosti. Každý, kdo s aromaterapií začíná, se ji někde od někoho učil. Proto by bylo pošetilé s tvářit tak, jako bych ji já sama vymyslela a stavět si svoji aromaterapeutickou praxi na vlastním kultu osobnosti. Za bylinami, které aromaterapie používá pro uchování zdraví člověka, stojí Stvořitel. Pro mě je opatrné zacházení s nimi etickou záležitostí. Uvědomnění si, že i ten nejjemnější esenciální olej má určitou chemickou strukturu, že může i obyčejný citrón pomoci člověku při horečce, je daleko víc, než být zavalený esenciálními oleji. Kdybych si teď pořizovala svoji aromaterapeutickou výbavu, tvořila by ji asi jenom polovina esenciálních olejů.

Řád je pro mě v aromaterapii a při jejím studiu důležitý. Chaos, který vede k sebezbožňování a prezentování sebe sama jako guru k ničemu nevede. Jsem zvyklá na to, že pokud dodržuji zaběhnuté pořádky, je můj život klidnější, dobře ukotvený a dokáži vidět věci daleko lépe, než když postavím vše na svém vlastním chtění, anarchii a skákání z věci na věc. Když se věnuji jedné věci, kterou systematicky rozvíjím. Systematické rozvíjení ctností, i když není zrovna lehké a nese ovoce až po určitém čase, je pro mě důležitou součástí mé aromaterapeutické cesty. Dokázat se soustředit na jednu věc, kterou rozvíjíte a neutíkat od ní, chce totiž hodně sebedisciplíny. Kterou pokud nemáte, chybí vám základ, na kterém můžete pořádně stavět v komunikaci s druhými lidmi.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky