Pocitová aromaterapie fakt není dobrý nápad

10.06.2021

I když vím, že se to mnohým nebude líbit, tak ne, opravdu si nemyslím, že je "pocitová aromaterapie" dobrý nápad. I když se pořád, nejen já, snažím vysvětlovat proč tomu tak je, tak prostě víc a víc narážím na její propagaci. A teda už vůbec nemá co dělat u dětí ve školkách, školách a třeba v kancelářích nebo ordinacích. S ne zrovna utěšeným rozmachem MLM kutilů ale musí řádně školení aromaterapeuti, ať chtějí nebo nechtějí upozorňovat na to, že prostě to, co propaguje tahle parta je dost blbě.

Kdybych se já řídila pocitovou aromaterapií a kašlala na kontraindikace svého nízkého tlaku, tak bych chodila zahalená v levandulovém poli. A individuálně musím říct, že mi levandule lékařská nic nedělá v desinfekci. Ale to, když použiji nízké dávkování v aromalampě nebo když si udělám levandulový čaj, tak mě to vyřadí z provozu a prostě celý den proležím, protože je mi pekelně blbě a točí se mi hlava. Takže vím, že i když je levandulový čaj chuťově boží, tak ho nesmím, pokud se chci zachovat v rámci nějaké běžné použitelnosti.

A tak si ho, v rámci snahy o zachování normálního fungování dávat nebudu. Nehledě na to, že ten čaj je v daleko menší koncentraci než esenciální olej. A i tak to, i když sebevíc nechci, na mě působí tak, že ho prostě a jednoduše nemůžu, ani esenciální olej, ani čaj. Což mě může na jednu stranu dost mrzet, protože mám naprosto úžasnou levanduli z mořského břehu od Míše ze Sozole, ale nechám si ji na to, až se třeba někdo doma pořeže.

U extrémně nízkotlakých osob by ta levandule lékařská, jeden z nejpoužívanějších esenciálních olejů s jinak poměrně mírnými kontraindikacemi, mohla zapříčinit výlet do nemocnice. Ono prakticky každý, i sebejemnější esenciální olej je hypotetický alergen. Osobně miluji citrusy, které mi dělají dobře a jsou bezpečné pro širokou škálu lidí, ale můj kamarád má na ně alergii. A prakticky by, se všemi možnými zdravotními omezeními asi nemohl používat žádný esenciální olej, takže by v jeho případě byly na místě nasadit hydroláty.

Nejde vůbec o to, že vůně dělají dětem v institucích dobře. Pedagogové neznají jejich zdravotní stav. A rodiče ve většině případů neznají rizika jednotlivých esenciálních olejů a jejich možné kontraindikace. Matka nebo otec malého astmatika nebo epileptika bude takovému pedagogovi opravdu vděčný, když mu po "odborném zásahu" aktivního vyčujícího pomocí eukalyptu globulu dítě upadne do anafylaktického šoku. A prakticky z toho nebude moct vyvodit pro učitele žádnou zodpovědnost. Pokud už někdo chce v rámci prevence respiračních onemocnění nebo zlepšení nálady dětí ve vzdělávacích institucích používat aromaterapii, ať to dělá s nekonzervovanými hydroláty, které jsou vhodné pro děti od tří měsíců věku. A nesnaží si dělat z rodičů zákazníky své MLM bubliny.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky